Ga naar de bovenkant van de pagina

Wat je geeft krijg je terug

Geschreven door vandollum op 12 11 2015. Aantal keer gelezen: 324. Permalink

Categorieën: Financieel en Zakelijk, Werk en Banen.

Dit hoor je wel vaker, wat je geeft krijg je terug. Er zijn veel situaties in ons leven waar we echt hulp bij nodig hebben. Je kan mensen op velerlei manieren helpen maakt niet uit op welk moment in hun leven. Dat kan verbale ondersteuning zijn, een helpende hand uitsteken, of op een professionele manier iemand bijstaan.

Enkele jaren geleden werkte ik nog met klanten in mijn bedrijf. We hadden allerlei hulpprogramma’s gemaakt om hen beter te laten werken. Je kent het wel, want elke werknemer loopt wel tegen hindernissen aan in welk bedrijf dan ook maar. Je kan dan van die programma’s maken waarmee ze zijn geholpen. 

Je bent tevens bezig om oude klanten te behouden en nieuwe er bij te halen, dat was altijd een race, maar dat lag mij wel. Er was altijd ruimte voor meer, was mijn instelling. Ik was iemand die gespecialiseerd was in het helpen van mensen in nood, mijn hele leven eigenlijk al. Klanten en werknemers vertrouwden mij, dat zegt heel veel over mij. Zo was er een keer een voorval en ik zal geen namen noemen in verband met hun privacy, maar die kwam mijn kantoor binnen en vroeg of hij met mij kon praten.

Ja natuurlijk, ik had altijd tijd voor een gesprek, maar dat gesprek duurde geen paar minuten, maar een uur. Dat uur werd er aangekaart welke problemen er waren op de werkplek en hoe wij samen deze problemen konden overwinnen. Door zulke gesprekken is er een soort vertrouwensband opgebouwd en dat spreekt zich verder onder je andere werknemers. Deze gesprekken werden na jaren een soort van strategie die ik eigenlijk wel dagelijks toepaste. Indien je als werkgever wordt vertrouwd, dan is dat het mooiste compliment wat je kan krijgen. 

We voerden vaste gesprekken één keer in de week, het werd een soort traditie dat zij met alles bij mij terecht konden. Managen is helemaal niet zo moeilijk als je maar een mensen mens bent, als je maar een luisterend oor biedt, als je maar tijd vrijmaakt, voor die mensen die jouw bedrijf mee helpen runnen. Overal voerde ik gesprekken. In de gangen, in de kantoren, erbuiten, tijdens de lunchpauze, in de fabriekshal, of door een telefoontje.

De banden werden aangescherpt en dat voelt heel erg goed. Je moet me eigenlijk zien als iemand met het doorzettingsvermogen van een tijger.  Zo heb ik al vele obstakels uit de weg geruimd waar in andere bedrijven nooit een oplossing voor komt. Zo zie je maar hoe je elkaars leven optimaal kunt beïnvloeden. Niet gewoon alles voor lief nemen, maar vanuit je hart een bedrijf runnen werkt veel beter. Werknemers zijn mijn beste vrienden geworden en dat allen maar door die paar minuten te luisteren. Wat je geeft krijg je terug.


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Dukan Dieet: de… 56 min geleden
Zoekterm: dukan pannenkoek

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring