Ga naar de bovenkant van de pagina

Trucs om meer water te drinken

Geschreven door Vallie op 04 10 2015. Aantal keer gelezen: 546. Permalink

Categorieën: Gezondheid en Welzijn, Gezonde Voeding.

Hydrateren is nodig voor een goede gezondheid. Ik let er altijd op dat mijn dochter ook altijd genoeg drinkt, want ze heeft er wel eens een aardje naar om drinken over te slaan. Kinderen willen liever zoete dranken zoals cola of limonadesiroop, maar water is ook belangrijk. Je kan kinderen stimuleren om meer water te drinken, maar ook wij volwassenen moeten letten op onze waterinname.

We zijn vaak zo druk bezig door de dag heen dat wij volwassenen ook vaker vergeten een glas water te drinken. We gaan pas drinken als we dorst krijgen en dat is fout. Soms zijn we te lui om water te drinken en nemen we maar koffie of frisdrank. Als ik wegga heb ik meestal wel flesjes water bij me. Ik haal ze bij de Emte, daar heb je van die kleine flesjes water die heerlijk smaken. Je kan deze flesjes meenemen naar de sportschool of zoals ik naar de zumba. Je kan het bij je hebben als je boodschappen gaat doen of naar je werk.

Plak er voor mijn part een leuke sticker op, dat doe ik bij mijn dochter ook, dat motiveert haar om te drinken. Water is smakeloos en flauw van smaak, vind ik zelf. Om dat probleem op te lossen voeg je er wat dextro aan toe of de smaak van vers fruit. Je kan een citroen uitpersen en wat sap bij het water doen of sinaasappelsap. Denk ook eens aan komkommer of kiwi of bessensap. De smaak die jij het lekkerste vindt. Je kan ook munt gebruiken is ook heerlijk verfrissend.

Hou ook bij hoeveel je drinkt, het moet zo’n anderhalve tot twee liter per dag zijn. Stel gewoon kleine doelen als je voor het eerst begint met water drinken. Eerst één glas, dan twee, dan drie en zo bouw je op. Kleinere mijlpalen zijn vaak makkelijker te bereiken zo ben ik ook begonnen. Je kan een glas water drinken voordat je gaat ontbijten, voor je lunch, voor het diner, voor het slapen gaan. Als je maar voldoende drinkt en hydrateert. Je kan water drinken uit een fles, met een rietje. Je kan eraan nippen om je lippen te bevochtigen. Bij mijn dochter gebruik ik altijd rietjes.

Denk ook aan waterrijk voedsel zoals tomaten, aardbeien, broccoli en komkommer of watermeloen. Sporten bevordert water drinken, daar ben ik wel achter gekomen want tijdens de zumba drink ik twee flesjes en dan onderweg naar huis nog één. Daag jezelf uit en maak er een gewoonte van voor je eigen bestwil.


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Kun je hazelnoten… 3 uur geleden
Zoekterm: wilde hazelnoten…

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring