Ga naar de bovenkant van de pagina

Rolstoelservice op het vliegveld

Geschreven door Sundari op 17 01 2015. Aantal keer gelezen: 1079. Permalink

Categorieën: Auto’s en Vervoer, Vliegen.

Vliegvelden zijn vaak ontzettend groot en voor mensen die niet zo goed lopen is dat echt een probleem. Gelukkig bieden bijna alle vliegvelden een rolstoelservice aan die je kunt boeken bij je ticket. Maar werkt dat ook?

Ik heb heel verschillende ervaringen met de rolstoelservice in binnen- en buitenland. Tot mijn spijt moet ik zeggen dat Nederland heel slecht scoort.

Op het vliegveld in Eindhoven was helemaal geen hulp te krijgen, ook al had ik er ruim van tevoren om gevraagd. Nou is dat vliegveld nog enigszins te belopen maar prettig is het natuurlijk niet om al afgepeigerd aan boord te gaan.

Misschien heb ik altijd pech, maar op Schiphol gaat het ook altijd mis. Deze keer zat tot mijn verbazing de reservering voor de rolstoel wel in de computer, maar de vriendelijke KLM dame vertelde mij dat de rolstoelservice na de incheck en de controle zat. Dat bleek helemaal niet waar te zijn en eenmaal daar kon ik niet terug. Ook kon er niemand iets voor mij regelen. Uit wanhoop maar naar de transferdesk gegaan. Waar een zeer hooghartige KLM dame mij vertelde dat ik best kon lopen. Gelukkig dacht haar collega er anders over en zij riep een meneer aan van de rolstoelservice. Hij bracht mij in elk geval tot de gate, maar kon niet blijven omdat ik niet was geboekt en dus moest ik wel in de lange rij staan voor het instappen. Ook nu weer uitgeput het toestel in.

Gelijk maar de stewardess van Alitalia gevraagd over hoe het zou moeten in Rome. Hier was de service wat chaotisch, maar wel heel vriendelijk, ik was net op tijd voor het vliegtuig en kon fris aan mijn reis beginnen vooral ook omdat ik netjes aan boord werd gebracht.

In Sri Lanka had ik niet veel verwacht van de service maar ook daar werkte het prima. Er stond iemand bij het vliegtuig te wachten die mij met alles heeft geholpen.

Bij het inchecken voor de terugreis stond de stoel al klaar terwijl ik nog bezig was. Ik werd keurig naar de gate gebracht en er werd een prettige plek voor me gezocht waar ik kon wachten. Voor iedereen aan boord mocht, werd ik opgehaald en aan boord geholpen met veel goede zorgen.

Rome werkte ook weer prima, zelfs was er een dekentje voorhanden omdat het buiten erg koud was.

Maar ondanks de vriendelijke zorgen van de Alitalia dames was er op Schiphol weer geen hulp beschikbaar. Een medepassagier heeft me erg geholpen maar verder moest ik het toch weer zelf zien te rooien. En ik had toch echt gebeld van tevoren zowel met de luchtvaartmaatschappij als met Schiphol.

Maar blijkbaar heb ik steeds weer pech en lukt het me niet om hulp te krijgen. Ik vraag me af hoe het anderen vergaat.


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Snijbonensoep, een… 7 uur geleden
Zoekterm: Duitse…

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring