Ga naar de bovenkant van de pagina

Onverklaarbare bultjes op armen en benen

Geschreven door Merel op 20 08 2014. Aantal keer gelezen: 1073. Permalink

Categorieën: Gezondheid en Welzijn, Allergie├źn en Astma, Medicijnen.

Ineens waren ze daar... Heel raar, waar komt het vandaan?

Na een periode van heel veel medicijnen slikken en zelfs spuiten, besloot ik er maar eens mee te stoppen - tenminste met een aantal medicijnen. Ik had namelijk niet het idee had dat het me werkelijk hielp. Maar er gebeurde daarna zoveel, dat ik niet weet waar het nu vandaan komt en misschien komt het ook nog wel door het stoppen van de medicijnen.

Het begon met dikke benen, ik kreeg een oedeem en het duurde heel lang voordat het eindelijk weer een beetje normaal werd. Het was ook wel een beetje te wijten aan het warme weer, maar toch, ik was het niet gewend! 

Het is wel verminderd, maar niet echt over gegaan. Daar kwam bij dat mijn hele lichaam vocht vast bleef houden. In totaal kwam ik wel 20 kg aan binnen een aantal weken.

Een week geleden kreeg ik ineens een paarse uitslag op mijn voeten; het jeukte heel erg. Toch durfde ik niet naar de huisarts of de specialist. Zij hadden me immers gezegd dat het nog van de vorige, verkeerde medicijnen kon komen?

Het vertrouwen in de artsen wordt nu toch wel aardig op de proef gesteld, want vanmorgen zag ik dat mijn onderbenen en armen ook helemaal vol met uitslag zaten. Maar nee, ik ga niet bellen. Ik wacht keurig af totdat ik weer naar de specialist moet, over ongeveer een maand. Misschien is alles tegen die tijd wel over, wie zal het zeggen. Misschien moet ik mezelf de tijd gunnen om mijn lichaam te laten ontgiftigen van al die medicijnen die ik heb gehad.

Wat ik ook al heb gedaan, is nagaan of ik mogelijk een ander wasmiddel of wasverzachter heb gebruikt, maar ook dat is niet het geval. Ik heb eens nagedacht over het eten, maar ook daar kan ik niets in vinden dat mogelijk een allergie zou kunnen geven. Nu weet ik dat je zonder aanleiding ineens ergens allergisch voor kunt worden, dus dat zou het geval weleens kunnen zijn.

Toch hoop ik nog steeds, dat het komt van de medicijnen en dat het straks allemaal voorbij is, dat mijn lichaam zichzelf weer herstelt. Ik moet het een kans geven, maar het is wel moeilijk, want je weet het natuurlijk maar nooit!

In elk geval doet de uitslag geen pijn, jeukt het ook niet, het is alleen een raar gezicht! Mocht het alsnog veranderen, pijn gaan doen of gaan jeuken, dan kan ik altijd nog bellen met de huisarts.


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Weetjes over het… 6 uur geleden
Zoekterm: weetjes over het…

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring