Ga naar de bovenkant van de pagina

Online recensies steeds belangrijker voor restaurants

Geschreven door Gea12 op 03 12 2015. Aantal keer gelezen: 463. Permalink

Categorieën: Eten en Drinken, Restaurants.

Op internet heb ik een artikel gelezen dat online recensies steeds belangrijker worden voor restaurants. Graag wil ik mijn reactie geven op dit artikel en over dit onderwerp.

Toen wij nog geen kinderen hadden gingen wij vaker uit eten dan nu. Wij gaan tegenwoordig minder vaak uit eten. Als we uit eten gaan dan vinden we het belangrijk dat de kwaliteit van het eten goed is.

Ik denk dat voor zowel restauranteigenaren als voor consumenten recensies steeds belangrijker worden. Tegenwoordig kan iedereen een recensie plaatsen, dus het is belangrijk om iedereen goed te behandelen als klant en geen steken te laten vallen.

Als we een restaurant gaan uitzoeken, lezen we soms wel de recensie door. Ik denk dat veel goede recensies ervoor zorgen dat restaurants meer bezoekers gaan krijgen en dat betekent meer omzet voor de eigenaar en dat is natuurlijk weer positief.

Het restaurant Boreas in Heeze uit Noord-Brabant is uitgeroepen tot beste restaurant naar aanleiding van de recensies van de gasten.  Het is voor dit restaurant natuurlijk leuk en geweldig dat ze het zo goed doen en dat ze zijn uitgeroepen tot beste restaurant. Het aantal bezoekers zal enorm gaan stijgen denk ik, nu ze een prijs hebben gewonnen.

Jonnie en Thérèse Boer zijn op de derde plaats geëindigd en dat is natuurlijk ook een hele prestatie. Ze zijn ook heel blij met deze plats. Jonnie en Thérèse Boer zijn bekende namen en ze zijn ook weleens op televisie geweest. Ze komen echt over als vakmensen die veel passie hebben voor hun vak. Hun restaurant heet De Librije, in Zwolle. Wij wonen niet in de buurt van Zwolle, anders waren we er zeker een keer naar toe gegaan.

Voor beginnende ondernemers zijn alledaagse recensies belangrijk. Verder ben ik het wel met de schrijver van het artikel eens dat online beoordelingen alleen maar belangrijker worden. Mensen lezen en kijken vaker op internet wat ze ervan vinden en zij maken dan een keuze.

Restaurants vinden het niet fijn als ze een slechte recensie krijgen, daar zitten ze niet op te wachten. Ze hebben liever dat consumenten het meteen aangeven als ze nog in het restaurant zitten.

Restauranteigenaren houden de recensies nauwlettend in de gaten. De beoordelingen van gasten kunnen de eigenaar goede inzichten geven en bewustwording.

Ik kijk ernaar uit om binnenkort weer uit eten te gaan en wellicht lees ik de recensies ook goed door voordat ik een keuze maak.


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Het… 2 uur geleden
Zoekterm: monopoly

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring