Ga naar de bovenkant van de pagina

Misschien nog niet zo’n gek idee om alle boodschappen te laten bezorgen

Geschreven door dianadivera op 14 01 2016. Aantal keer gelezen: 640. Permalink

Categorieën: Huis, tuin en wonen, Product.

Bij de Jumbo kan ik mijn boodschappen gemakkelijk scannen en ter plekke zien wat ik eventueel teveel in mijn kar heb gelegd, maar alleen bij de Vomar, Deen of Deka wordt mijn lievelingscappuccino verkocht. Omdat ik alleen maar contant geld in huis had, kon ik mijn oud en nieuw-boodschappen niet online bestellen en dus ging ik toch maar even naar de Deen. Daar trof ik immers altijd wel fijne aanbiedingen. 

Nu was ik toch weer vergeten, dat ik nergens anders mijn boodschappen moest doen en vooral niet voor oud en nieuw. Dan koop ik toch lekkere dingen, al zijn we met zijn tweetjes, maar een paar oliebollen of appelflappen gaan er ook bij ons wel in. En dan die appeltaart met slagroom bijvoorbeeld.., die mag eigenlijk niet ontbreken. Dat is voor ons beide een uitzonderlijk lekkernij, net als ijs, maar dat hadden we al met Kerst.

Tja, we moeten zuinig aan doen en dat is al een langere tijd zo, maar die 50 euro die we extra kregen van een gulle gever, dat wilde ik dan wel voor de oud en nieuw-boodschappen gebruiken. Maar dat ik er niets meer aan over zou houden, dat had ik niet verwacht. En volgens mij zou dit al helemaal niet het geval zijn, wanneer ik mijn boodschappen allemaal – behalve de cappuccino dan – bij de Jumbo zou doen.

Spijt, spijt, spijt, als haar op mijn hoofd, dat ik niet alleen maar voor de cappuccino naar de Deen, Deka of Vomar ging en de rest met veel gemak van het scannen én het genot van de prettige prijzen bij de Jumbo ging halen. Op de één of andere reden slaat bij mij altijd een soort verwardheid toe, wanneer ik een tijdje aan het ronddolen ben in de Deen en Deka. Bij de Vomar is dit overigens anders, hoe dat zit weet ik niet. Beide winkels hebben vaak leuke aanbiedingen, maar dat zijn er dan maar enkele en bovendien: ik ben meer van het voortdurende voordeel, zoals ik dat ken van de Jumbo. Altijd weer hoop ik op een vegetarische maaltijd bij Deen of Deka, maar ook dit keer kreeg ik nul op het rekest. Op dat punt had ik de winkel al uit moeten lopen, maar dat vergat ik. En zo gaat het vaker op die manier, met als gevolg dat ik achteraf heel erg veel spijt krijg.

Met heel veel positief denken hoopte ik het toch nog te redden, maar bij de kassa gaf ik al aan, dat ik bang was dat ik het niet zou redden met 50 euro. Gelukkig stond er niemand achter me en zag men ook al snel, dat er iets aan de hand was, zodra men aansloot achter me. Bovendien was het ook nog de kassa helemaal aan de binnenzijde van de winkel, waardoor ik geen rechtstreekse pottenkijkers in beeld had. In het andere geval had ik beslist niet zo kunnen doen als dat ik nu deed. Ik bleef redelijk kalm, vertelde dat ik aldoor bij Jumbo mijn boodschappen scande en daar altijd precies weet wat ik teveel in mijn kar heb gelegd. Volgens mij kreeg ik een en al begrip van de twee vrouwelijke medewerkers van de Deen, ik kreeg in elk geval geen opgelaten gevoel of iets.

Toen ik uiteindelijk na mijn langere fietstocht dan welke ik naar de Jumbo heb, thuiskwam, bleek onze nieuwe hond niet blij te zijn met mijn afwezigheid en had het een en ander stuk gebeten. Gelukkig viel de schade deze keer wel mee, maar ik denk dat het een heel erg goed idee is om volgend jaar rond deze tijd – ook al met Kerst – eens te gaan bekijken of alle boodschappen – dus inclusief die van de Deen, Deka of Vomar – thuis te laten bezorgen, misschien wel een heel erg goed idee is!


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Ontzettend blij… 4 uur geleden
Zoekterm: voorheen sendil

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring