Ga naar de bovenkant van de pagina

Mijn reis in Kenia

Geschreven door salko op 11 08 2014. Aantal keer gelezen: 1048. Permalink

Categorieën: Reizen en Recreatie, Reisverhalen.

Een aantal jaar geleden ben ik op groepsreis gegaan door Kenia, geweldig! Iets wat ik iedereen aan kan raden! In mijn eentje met een groep vreemde mensen op safari in Kenia, het was een ervaring om nooit meer te vergeten!

Ik was 24 jaar en wilde heel graag een verre reis maken, na wat zoekwerk en dubben besloot ik om naar Kenia te gaan, maar ik wilde niet helemaal alleen zijn in een land als Kenia, dus heb ik voor een groepsreis gekozen. Ik kende niemand anders in de groep, maar dat maakte al heel snel niks uit, wat een gezellige mensen waren het allemaal!

Mijn reis door Kenia was echt geweldig, de eerste twee weken gingen we met een grote truck op safari, zoveel dieren (nog een hele spannende ervaring gehad met een nijlpaard, wat ik gelukkig nog kan navertellen en zelfs een heel klein stukje op film heb!) en wat een prachtige natuur! Zo wijds, als je het niet zelf gezien hebt, kan je je er geen voorstelling van maken, zelfs de foto's vallen in het niet bij hoe het in het echt is!

De eerste nacht was nog wat onwennig, tja ik ben er echt, in mijn eentje aan de andere kant van de wereld, ik lig in een tentje en hoor allerlei geluiden die ik niet gewend ben. Ik vind het supergaaf en geniet, maar vind het ook best spannend! De eerste stop met de grote gele truck waarmee we de rondreis gaan maken is echt mindblowing! We kijken uit over de riftvalley, wow! Een gebrek aan woorden, wat een plek! Zo wijds, zo groots, zo mooi!! Dit begint goed!

Ik heb een campingreis gemaakt, dus bijna elke avond de tentjes van de truck af opzetten, matje erin en de volgende ochtend alles weer opruimen. We hadden een chauffeur, een kok (wat een luxe, en wat kon die man heerlijk koken!) en een Nederlandse reisleidster. Wat een lieverds waren 'onze' twee Keniaanse mannen, gezellig het jambo-liedje zingen, leuke verhalen, fijn om mee te kletsen. Ik was indertijd taxichauffeuse en heb wel wat verhaaltjes uitgewisseld met de chauffeur. Ik zou niet kunnen wat hij kan, op die slechte wegen, we zijn nog een keer vast komen te zitten en hoe die mannen het presteerden om zo'n grote zware truck uit die dikke lagen modder te krijgen, echt super!

Ik heb bewust voor een campingreis gekozen, ik wilde niet al die luxe van resorts, maar gewoon back to basic. Koude douches, wc's zijn gewoon gaten in de grond, wat was het soms afzien, maar wel een geweldige ervaring! Best mooi als je dan onderweg bij zo'n winkeltje in the middle of nowhere bent, daar naar het toilet gaat en denkt whoohoo eindelijk een 'normaal' toilet met tegeltjes op de muur, en dan een familie (in witte linnen broeken met safarihoeden op, die uit een privé safariwagen stappen) hoort zeggen 'bah wat een vreselijk toilet, één van de smerigste die we tegen zijn gekomen! Die mensen hadden dus een reisbeleving die ik niet wilde hebben.

We hebben gekampeerd met bewakers tussen de tenten, op een andere camping waar je beter maar niet je tent uit kan gaan want de dag ervoor liep er nog een krokodil tussen de tenten door, een camping waar je 's avonds je ogen en oren goed open moest houden omdat de nijlpaarden daar ook liepen.

We hadden mooie safari's in de truck, en eentje te voet, zoveel mooie dieren, olifanten, nijlpaarden, zeearenden, giraffes, antilopen, gnoes, leeuwen, allerlei mooie vogels, schildpadden, flamingo's en pelikanen, zelfs een cheetah en nog zoveel meer hebben we gezien! Op bezoek bij verschillende stammen. Echt genieten! Met de nachttrein zijn we naar Mombasa gereisd nadat we afscheid hadden genomen van onze chauffeur en kok.

De laatste week hadden we een simpel hotelletje bij Tiwi Beach, wat heerlijk om dan weer een warme douche en normaal toilet te hebben! Even bijkomen na twee weken zoveel mooie indrukken! Een dagje strand, een dagje stad, lekker rustig aan en genieten!

Ik kwam thuis met een heleboel mooie verhalen en herinneringen om nooit te vergeten!

Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Bye bye luxe, hello Kenia!!!

Geschreven door Miep28 op 09 05 2014. Aantal keer gelezen: 1122.

Drie weken Kenia en niet weten waar je aan begint. Dat is zo ongeveer waar ik aan begon. Ik dácht dat ik goed was voorbereid. Totdat ik daadwerkelijk op Keniaanse bodem stapte. Mijn reis naar Kenia: back to basics!

Lees meer...

Top van de dag:

De eeuwige… 6 dagen geleden
Zoekterm: discuseerder

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.