Ga naar de bovenkant van de pagina

Mijn ervaring met Zilveren Kruis

Geschreven door Merel op 01 01 2015. Aantal keer gelezen: 913. Permalink

Categorieën: Entertainment, Recensies, Financieel en Zakelijk, Gezondheid en Welzijn, Wetenschap, Medische Wetenschap.

Een zorgverzekering afsluiten doe je niet zomaar. En veilig zitten blijven waar je zit is niet altijd verstandig

Verzekerd zijn bij Zilveren Kruis, is me tot nog toe goed bevallen. Sinds een jaar ben ik daar verzekerd en ook het volgende jaar blijf ik bij hen verzekerd. Mijn vorige verzekering is jarenlang mijn verzekering geweest, ik denk wel zo'n 30 jaar lang. Eerst nog toen het ziekenfonds was, later was ik particulier en nu is het een ziektekostenverzekering geworden. Dat het allemaal zo zorgwekkend duur is geworden, hadden we ons nooit voor kunnen stellen in die jaren. Nu moeten we zoveel betalen en is ons eigen risico zo hoog geworden, dat je wel heel goed moet kijken of je bij de juiste zorgverzekeraar verzekerd bent.

Omdat ik door mijn ziekte ook veel medicijnen gebruik, is het vaak kijken wat er vergoed wordt en wat niet. Ik kreeg 2 jaar geleden medicinale cannabis voorgeschreven door de specialist. Een andere patiënt gebruikte het ook en het had een positief effect. Omdat ik ook al een tijd morfine gebruikte, leek het de specialist een goed alternatief. Zeker omdat deze vorm van pijnstilling een natuurlijke werking heeft en geen afhankelijkheidsvorm aanneemt, terwijl bij morfine de afhankelijkheid wel toeneemt en er steeds meer gebruikt moet worden voor hetzelfde effect. Er werd een machtiging aangevraagd bij de zorgverzekeraar, maar die wilde niet vergoeden, ook niet na lang aandringen en een beroep te doen op een coulanceregeling. Het werd zonder pardon afgewezen en eigenlijk kwam de boodschap zo hard over, dat het al duidelijk was, dat ik van zorgverzekeraar zou gaan veranderen. Er was niets menselijks meer aan de zorgverzekeraar. Aan het einde van het jaar ging ik over naar Zilveren Kruis. Ook daar vroeg ik een machtiging aan en tot mijn verbazing was het zomaar geregeld. Natuurlijk moesten ze wel weten waarom dit voorgeschreven werd, maar ze deden niet moeilijk en gingen niet op de stoel van de specialist zitten.

Maar ook het gespreid betalen van het eigen risico, was geen probleem. Was het bij de vorige verzekeraar nog een limiet van een bepaald aantal maanden, het Zilveren Kruis maakte daar geen problemen over en zorgde voor een passende oplossing. Daar komt bij, dat je heel nauw met elkaar verbonden kunt zijn. Wanneer er iets is, kan ik via Facebook mijn vragen stellen en krijg ik daar vrijwel onmiddellijk antwoord op. Dat maakt het zoveel gemakkelijker en de drempel minder hoog. Bellen en moeten wachten aan de telefoon tot je aan de beurt bent, is soms zo vervelend en daardoor stel je de vraag niet zo snel. Via Facebook is het laagdrempelig geworden en kun je gemakkelijker je vraag of je verhaal kwijt.


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Slapen met een… 14 uur geleden
Zoekterm: zijslaapkussen…

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring