Ga naar de bovenkant van de pagina

Mijn ervaring met verloren koffers

Geschreven door Ingest op 07 12 2014. Aantal keer gelezen: 884. Permalink

Categorieën: Auto’s en Vervoer, Vliegen, Reizen en Recreatie, Reisverhalen, Vervoer.

Alleen reizen, nogal eng, maar ik deed het toch, op mijn 19e. En toen waren mijn koffers er ook nog niet op plaats van bestemming! Hoe ik ermee dealde lees je hier.

Nog maar net 19 jaar en ik wilde de wereld verkennen. Waarom? Mijn horizon verbreden en mijn Engels verbeteren. Ik koos voor de Verenigde Staten en Engeland. Maar eenmaal in Amerika aangekomen bleek er een onaangename verrassing te zijn...

Angst had ik niet, maar wel zenuwen. Gezonde spanning denk ik. Mijn koffers had ik al vijf dagen van te voren ingepakt, zodat ik iedere keer iets erbij kon doen. Ik mocht namelijk 2 keer 35 kilo meenemen, mega veel dus!

Op het vliegveld aangekomen bleken allebei mijn koffers 50 kilo te wegen. Oeps. Snel wat eruit gehaald en ze konden op de band. Zelf liep ik door de douane, nog een keer zwaaien naar het uitzwaaicomité en doei, weg was ik. Op naar het avontuur, te beginnen in Amerika.

De reis verliep perfect. Geen turbulentie, lekker film kunnen kijken en ook nog even kunnen slapen. Het was natuurlijk te mooi om waar te zijn, want het bleek niet echt soepel te gaan met mijn koffers: eenmaal in New York aangekomen, bleken mijn koffers nog in Frankfurt te staan. Gelukkig had ik een paar essentiële zaken in mijn handbagage gestopt en dat kwam nu nogal goed uit.

Op het vliegveld ging ik meteen opzoek naar een informatiebalie. Gevonden, eerste hindernis overleefd. Ik legde mijn verhaal uit en de (grond)stewardess zou even kijken of ze niet toch op het vliegveld aangekomen waren. Ze vroeg of ik iets van Starbucks wilde drinken en ik bestelde een cappuccino. Na een half uur kwam ze bij me terug en ze had geen goed nieuws, mijn koffers stonden nog in Frankfurt. Dus toch!

Ze ging weer even bellen, ik nam nog een visburger, want ik had vreselijke honger. Ik zat net aan mijn burger te eten en toen kwam ze weer bij me. Ze had contact gehad met het vliegveld in Frankfurt en twee dagen later zou er om 15 uur weer een vliegtuig uit Frankfurt landen in New York. Helemaal blij was ik, dat mijn koffers toch nog mijn kant op zouden komen. Ze noteerde mijn gegevens van het hotel, want... ze komen mijn koffers persoonlijk afleveren! Ik wilde alweer weglopen, maar ze riep me terug. Of ik nog een 'noodpakketje' wilde hebben, met toiletartikelen, een pyjama, schone kleding en wat wasmiddel. Natuurlijk, super lief! Maar dat was nog niet alles, ik kreeg er ook nog een cadeaubon van 100 dollar bij van een grote winkel, dan kon ik nog iets leuks voor mezelf kopen, want ze voelde zich nogal schuldig dat mijn koffers er niet waren.

Helemaal super en fantastisch opgelost! Mijn koffers stonden twee dagen later in mijn hotelkamer, met een handgeschreven brief en een doosje bonbons. Perfect geregeld en daardoor vergat ik alweer snel dat ik mijn koffers niet meteen had!

Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Zijn… 3 uur geleden
Zoekterm: schildpadkat…

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.