Ga naar de bovenkant van de pagina

Mijn ervaring met reparaties aan een scootmobiel

Geschreven door Sundari op 28 05 2015. Aantal keer gelezen: 639. Permalink

Categorieën: Auto’s en Vervoer, Transport.

Scootmobielen, is mijn ervaring, gaan niet zo heel snel kapot. En dat is maar gelukkig ook, want met reparaties heb ik niet al te beste ervaringen. Mijn scootmobiel is verstrekt door de gemeente waar ik woon en zij kiezen dus de leverancier die ook de reparaties doet.

Ik ben heel blij met mijn scootmobiel en ik gebruik hem veel. Dat je een scootmobiel in bruikleen kunt krijgen in dit land is natuurlijk geweldig. Maar dat de klant niets of maar heel weinig kan zeggen over de service van de leverancier is wel jammer. Ik heb namelijk het gevoel dat daar een beetje misbruik van wordt gemaakt.

Als je voor alles wat je buiten de deur moet doen afhankelijk bent van een scootmobiel, heb je gewoon huisarrest als dat ding niet werkt. Je kunt geen boodschappen doen, niet naar de fysiotherapeut en noem maar op. Natuurlijk zijn er soms kinderen of buren op wie je een beroep kunt doen, maar dat kan lang niet altijd. Daarom zou je denken dat zo'n bedrijf er alles aan zou doen om een reparatie zo snel mogelijk te doen.

Maar dat blijkt in de praktijk toch heel anders te liggen. Ik belde op een maandag dat mijn scootmobiel stuk was. Ze zouden me die dag nog bellen om een afspraak te maken voor de reparatie. Het kon wel een dagje duren want het was erg druk.

Geen telefoontje, dus de volgende dag maar weer gebeld. Nee, ik stond nog niet in de planning, maar ik zou die dag gebeld worden. Nou je kunt het wel raden, geen telefoontje en ook op woensdag niet.

Dus woensdag in de middag maar weer eens gebeld. Nou mevrouw, op zijn vroegst volgende week donderdag. Toen ik zei dat ik dat wel erg lang vond duren, werd de dame aan de telefoon wel erg onaardig. Die oude mensen bellen altijd als de scooter kapot is, zei ze kribbig. Toen ik vroeg wanneer ik dan moest bellen, werd ik afgesnauwd.

Maar even later ging de telefoon. Sorry dat mijn collega zo onaardig was, ik kan u een oplossing aanbieden. Ineens blijkt de reparatie een aantal dagen naar voren te kunnen en ze zullen morgen een leenscooter brengen zodat ik toch vervoer heb. Nou daar was ik wel blij mee.

Volgende ochtend even gebeld om te vragen wanneer de leenscooter zou komen. Lunchtijd werd mij verteld, maar om drie uur was er nog niets te zien. Dus maar weer eens gebeld. Sorry, we hebben toch geen leenscooter voor u.

Maar er is een monteur naar u onderweg. Om 5 uur kwam er een monteur die gelukkig de scootmobiel weer aan de praat kon krijgen, ook al had hij niet alle nieuwe onderdelen. Hij moet dus volgende week nog een keer terugkomen voor de definitieve reparaties.

Toen ik hem vroeg naar de vreselijke drukte waar de dames aan de telefoon het over hadden, keek hij stomverbaasd. Het was helemaal niet drukker dan normaal. En nee, feestdagen hadden daar ook geen invloed op, want dan werkten de monteurs ook...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets meer van begrijp. Maar goed, ik kan de deur weer uit. En voor de volgende keer weet ik dat je niet kunt bouwen op wat er aan de telefoon word gezegd. Slechte service dus waar niks aan te doen valt, omdat je nergens anders heen kunt.

 


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Elfjes schrijven… 7 uur geleden
Zoekterm: elfje over dieren

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring