Ga naar de bovenkant van de pagina

Mijn baan als kwaliteitsmedewerker

Geschreven door iWrite op 26 09 2015. Aantal keer gelezen: 554. Permalink

Mijn baan als kwaliteitsmedewerker

Categorieën: Financieel en Zakelijk, Werk en Banen.

Als kwaliteitsmedewerker kan je verschillende werkzaamheden hebben, daarnaast moet je de werkzaamheden goed aanleren, zodat je deze kunt verrichten zonder veel energie, moeite en tijd eraan te besteden. 

Kwaliteit controleren doe je op verschillende manieren als kwaliteitsmedewerker. Het ligt ook meestal eraan bij watvoor soort bedrijf je aan de slag gaat als kwaliteitsmedewerker, de ene manager wil dat alle producten in Albert Heijn netjes gespiegeld staan, de andere manager wil, dat de reclames goed zichtbaar staan. Een ander bedrijf kan weer een patatzaak zijn, daarvan wil de manager weten hoe de smaak is van de friet, hoe de frikandellen en kipnuggets, burgers smaken. Of alles wel op de juiste manier wordt uitgevoerd, ja of nee. Alle bovengenoemde werkzaamheden voert de kwaliteitsmedewerker uit.

Ik heb voor losse opdrachten gewerkt als kwaliteitsmedewerker en ook ben ik in dienst geweest als kwaliteitsmedewerker. Het is erg leuk, wanneer je gewend bent aan het werk als kwaliteitsmedewerker. 

Wat ik moest doen was lopen door de hele ruimte heen, checken hoe medewerkers onze klanten begroetten, of ze een glimlach of een knikje gaven als begroeting.Of klanten op tijd werden geholpen, of vragen wel goed beantwoord werden door medewerkers naar klanten toe. 

Verder moest ik het werkgedrag van medewerkers bijhouden. Bijhouden waar klanten naar zoeken, maar wat niet in het filiaal te vinden is. Maar wel ingebracht kan worden. Bijhouden wat er uitverkocht is en bijbesteld moet worden. Bijbestellen van nieuwe producten, doorgeven aan de manager dat er een voorraad opnieuw besteld moet worden.

Kwaliteit van de vloer nachecken, of alles goed gereinigd is, of het niet nat is, indien het nat is, of er dan een bord bij is geplaatst dat je mogelijk kan uitglijden en je dus moet oppassen. Promoties bijhouden en doorgeven wat er gewijzigd moet worden, of verplaatst mag worden.

Je moet, zeg maar, dus jezelf inwerken, om echt volledig aan de slag te gaan als kwaliteitsmedewerker, je draagt meer verantwoordelijkheid dan dat je iets hoeft te doen. Je gebruikt meer je ogen en geheugen, om dingen op te vangen, na te checken en vervolgens compleet te onthouden en vervolgens te noteren. Wanneer er iets niet goed is moet je bespreken dat er een verbetering zou moeten komen.

Bij ons gingen de klachten ook wel eens naar de kwaliteitsmedewerkers, die moesten dan controleren, waar de fout precies ligt en of er ook fout vanuit ons kant is, indien er fout van onze kant was, dan moesten wij onze excuses voor de afdeling aanbieden en vervolgens de medewerkers erop aanspreken, dat ligt er dan aan wat er gaande is.

Ook kwaliteitsmedewerkers kunnen je klacht afwijzen, of doorsturen naar een andere afdeling, nadat de kwaliteitsmedewerkers geen fout van hun kant hebben kunnen vinden, komt je klacht terecht bij de manager, die dan verder zal handelen.

Een kwaliteitsmedewerker werkt dus ook veel samen met de manager en teamleider, om alles in orde te houden, gemaakte fouten te verbeteren en natuurlijke elke dag kwaliteit te verbeteren, elke dag een nieuw verschil voor de klant te maken, om op zo'n manier hun klant te behouden en altijd tevreden de deur uit te sturen.

Fotobron: Vloervernieuwing.nl


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

De nasleep van een… 3 uur geleden
Zoekterm: na de narcose

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring