Ga naar de bovenkant van de pagina

Kapotte spullen ontvangen via Marktplaats

Geschreven door Gea12 op 01 02 2016. Aantal keer gelezen: 630. Permalink

Categorieën: Computers en Electronica, Internet.

Soms koop ik weleens iets via Marktplaats. Meestal koop ik er speelgoed of spullen voor de kinderen dat ze kortere tijd gebruiken. Het heeft mijn voorkeur om de spullen op te halen, zodat je kunt zien hoe de spullen er uitzien.

 

Soms verkoopt niemand in de buurt de spullen en dan moet je de spullen laten opsturen. Het is mijn twee keer overkomen dat ik kapotte spullen heb ontvangen via Marktplaats. Altijd vervelend natuurlijk als je dit overkomt.

De eerste keer ging het om speelgoed voor mijn dochter. Ik heb toen een foto gemaakt van het speelgoed en heb deze naar de verkoper gestuurd. De verkoper vond het heel vervelend. Ik kon mijn geld terugkrijgen of ik kon iets anders uitzoeken wat ze te koop aanbood. Ik heb destijds iets anders gekozen wat zij te koop aanbood en ik vond dit een nette oplossing.

Onlangs heb ik voor de tweede keer iets kapot per post gekregen, heel vervelend natuurlijk. Ik baalde er enorm van. Ik heb toen een foto gemaakt een aangegeven wat er kapot is gegaan en dit gemaild naar de verkoper. Ik kreeg meteen een mail dat ik mijn geld niet terug kreeg, omdat het risico voor de koper was. Dit stond niet vermeld in de advertentie. Ik heb daarna een tweede mail gekregen en zij gaf aan dat ze het zonde vond en vervelend. Ik heb een mail gestuurd naar de klantenservice van Marktplaats en zij gaven aan dat ze onderzoek gingen doen of ze vaker meldingen hadden gekregen van deze verkoper.

Ze hadden geen meldingen gekregen van deze verkoper dat ze eerder kapotte spullen had opgestuurd. Ze zouden naar aanleiding van mijn bericht een aantekening maken bij haar account. Verder heb ik de verkoper nog een mail gestuurd of zij de kassabon had en die had zij niet. Verder heb ik een ander voorstel gedaan, dat ik het wilde laten maken en dat zij meebetaalt aan de reparatie en daar heeft zij geen reactie opgegeven.

Ik heb haar toen een mail gestuurd dat ik het jammer vind dat we er samen niet zijn uitgekomen en ik heb de voorstellen die ik heb gedaan vermeld in de mail en ik heb aangegeven dat er een melding is gemaakt bij haar account.

Als ik zelf spullen zou opsturen en die zouden kapot bij iemand aankomen, dan zou ik meedenken in een oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden.

 


Schrijf jij de eerste reactie?



Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring