Ga naar de bovenkant van de pagina

Is er een God?

Geschreven door FrancisCapelle op 30 12 2015. Aantal keer gelezen: 785. Permalink

Categorieën: Mens en Samenleving, Filosofie.

Het God concept is een perceptie dat gecreëerd wordt door het menselijke ras. We zien God als de almachtige die alle zes de zintuigen gebruikt. Hij heeft buitenzintuiglijke waarnemingen wat smaak, geur, geluid, zien en aanraking betreft. Er bestaan zoveel argumenten of God nu wel of niet bestaat. Het blijft een eindeloze discussie. Je hebt van die atheïsten, dat zijn de niet gelovigen die ook op deze wereld rondlopen. Die mensen die wel in God geloven zijn natuurlijk in strijd met deze atheïsten die religie verwerpen en het zelfs onsmakelijk vinden. 

Atheïsten worden grondig aangepakt in deze wereld en als je het goed bekijkt is ons hele systeem opgebouwd uit religie, een soort sociale revolutie. Athe├»sten zijn echter heel tevreden over hun leven, ze kunnen heel goed zonder die God. Hoogopgeleide atheïsten zelfs zetten opzettelijk een barrière op tegen het geloof, dus tegen God. Beide partijen zitten vast in een conflict, althans zo zie ik het en waar het allemaal om draait is toch de bron van ons bestaan. Indien je helemaal niet religieus bent, dan geloof je niet in God, niet in de Bijbel en kan je dus ook niet bidden voor hulp.

Je gelooft dus niet in de positieve energie van ons bestaan die veel wel gelovigen door hun leven heen helpt. Tijdens conflicten vinden mensen steun in hun geloof en door hun geloof bannen zij kwaad uit uit deze wereld. Het geschil of God wel bestaat of niet zal altijd wel blijven, maar het heeft wel met intelligentie te maken. We kunnen God niet in de getuigenbank halen, zou dat maar kunnen, dan had ik nog wel een paar vragen voor Hem.  Voor de niet gelovigen dan, hoe verklaar je het bestaan dan van de Bijbel? Hoe verklaar je al die archeologische verschijnselen en bevindingen?

Ik twijfel geen moment aan het schrift, ik ben met de Bijbel opgegroeid en ik geloof ook in God. Als de Bijbel niet waar zou zijn, wie heeft dan het universum geschapen? Indien de opstanding van Jezus een fabel is, waarom zouden profeten dat vervalsen? De grootste denkers uit onze geschiedenis hebben getuigd dat er voldoende bewijs is voor God. Wetenschappers geloven, beroemdheden geloven, overheden geloven, de mensheid gelooft. Wetenschappelijke boeken liegen niet. 

Deze aankomende jaren zullen er nog grotere veranderingen plaatsvinden die niet ten goede van de mensheid komen. De ene milieuramp na de andere zal plaatsvinden, oorlogen, Gods waarschuwingen vanuit de Bijbel. De wereld is toe aan een nieuwe openbaring, het Christendom kan de wereld niet redden, maar God wel.

God spreekt naar de mensheid toe, geeft waarschuwingen en bereid ons voor op de werkelijkheid. Hij zal uiteindelijk zijn finale antwoord geven op oorlogen, groeiende crisissen, milieuvernietiging, en ook religieuze conflicten. Nu al escaleert alles over de hele wereld. Zoveel steun krijgt God niet, want er zijn inmiddels meer atheïsten dan gelovigen. In een ieder van ons zit een spiritualiteit, je moet hem alleen voelen en beleven. Indien je die spiritualiteit hebt gevonden dan voel je Gods aanwezigheid, hij zit in jou.


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Elfjes schrijven… 7 uur geleden
Zoekterm: elfje over dieren

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring