Ga naar de bovenkant van de pagina

Goede of slechte service

Geschreven door vandollum op 21 02 2016. Aantal keer gelezen: 504. Permalink

Categorieën: Financieel en Zakelijk.

Ik ben van nature geen klager, maar soms helpt het om mijn frustraties eruit te gooien. Indien men voor een product betaalt of een product wil kopen, dan kan men een goede service verlangen. Een goede efficiënte service die uitgevoerd wordt door een vriendelijk iemand. Daarom snap ik niet dat sommige bedrijven gewoon geen gevoel hebben voor hun klanten en het hun schijnbaar ook niks uitmaakt qua service.

Het maakt niet uit of je bij een plaatselijke kruidenier komt of een tabakswinkeltje of bij een multinational bedrijf, vriendelijkheid en service moet er zijn. Met de toename van de technologie is de kans groot tegenwoordig dat je gewoon tien minuten tegen een computer praat. Bij internetaanbieders is dat al zo, bij huisartsen, bij elektriciteitsbedrijven en ga zo maar door. Terwijl je in de wacht wordt gezet moet je luisteren naar hun muziek en die muziek blijft zich herhalen. Dan hoor je die irritante stem die steeds weer herhaalt: er zijn nog zoveel wachtende voor je. Al die multinational bedrijven hebben naar mijn mening een slechte service. Ik heb liever een vriendelijk iemand aan de telefoon dan een pratende computer. Dan is het nog zo dat je steeds weer opties krijgt. 

Druk een om verder te gaan, druk twee om die optie aan te klikken en druk nul om terug te keren tot het hoofdmenu. Deze onpersoonlijke service maakt mij soms gek en is ook nog duur, want je hangt veel langer aan de telefoon dan dat je met iemand kan praten. Andere landen hebben niet voor elk ding een callcenter, zoals hier in Nederland. Je kan daar nog met mensen praten en een persoonlijk gesprek aangaan.

Ik zal een voorbeeld geven wat technologie kan aanrichten. Een vriend van mij vroeg internet aan bij een grote internetaanbieder in ons land. Drie keer achter elkaar werd de modem en de brieven met wachtwoorden verkeerd bezorgd. Dan kreeg hij een rekening opgestuurd van internet wat hij niet had en hij moest ook een monteur betalen die hij nooit had gezien. Ik vanuit mijn huis bellen om de boel te annuleren maar dat kon niet. Een half uur aan de telefoon gehangen en als laatste werd mij nog verteld over de goede service. Laat mij niet lachen. Niemand gaat betalen voor een service die niet verleend is en annuleren ging volgens hun niet. Daar komen zij nog wel achter met hun tien duizend Callcenter’s in Nederland


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Vlekken… 5 uur geleden
Zoekterm: ossengalzeep…

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring