Filmrecensie Scary Movie 5

Geschreven door Freelife op 17 04 2015. Aantal keer gelezen: 984. Permalink

Filmrecensie Scary Movie 5

Categorieën: Entertainment, Film en Video, Recensies.

De film Scary Movie 5 drijft als het ware de spot met horrorfilms in het algemeen en een aantal specifieke horrorfilms die afgelopen jaren zijn uitgekomen. De film wordt, als je op internet zoekt naar meningen over de film, niet door iedereen gewaardeerd. Toch vond ik Scary Movie 5 een leuke komedie.

Ik wil graag mijn persoonlijke ervaring kwijt over de Amerikaanse comedy Scary Movie 5. De film Scary Movie 5 is een echte lachfilm net als de voorgaande delen. Scary Movie 5 maakt parodieën op bekende films in het horrorgenre zoals Rise Of The Planet Of The Apes, Inception, Cabin In The Woods, Paranormal Actvity en zelfs de ballet/dans film Black Swan.

De film Scary Movie 5 is geregisseerd door Malcolm D. Lee en geproduceerd en tevens mede-geschreven door David Zucker.

De film opent met een scene waarin Charlie Sheen en Lindsay Lohan met elkaar zogenaamd seks hebben, maar al snel zie je als kijker dat dit een clowneske poging is, de twee doen de gekste dingen in bed, maar alles behalve seks. Charlie Sheen en Lindsay worden enkele minuten later gedood door een demon.

Al snel zie je de acteurs die in de film meespelen, enkele bekende acteurs zijn natuurlijk Snoop Doggy Dog en Kate Williams, Heather Locklear, Terry Crews, Mike Tyson, en Usher.

Dan en Jody krijgen telefoon dat de kinderen van Charlie en Lindsay gevonden zijn in een huisje in een bos. Zo gauw ze dit bericht krijgen besluiten ze voor de kinderen te gaan zorgen. De kinderen zijn in eerste instantie in zichzelf gekeerd, maar worden toch toevertrouwd aan Dan en zijn vriendin Jody. Maar ze moeten wel in een groot huis gaan wonen wat aangewezen wordt door een bedrijf dat onderzoek doet naar mogelijke paranormale activiteiten.

De twee kinderen blijken lastig gevallen te worden door een demon genaamd Mama. Deze demon schijnt ontstaan te zijn geworden vanuit een boek van het kwaad. Dan en Jody besluiten op aanraden van oppas/babysitter Maria een helderziende in te schakelen. Dit blijkt echter een oplichter te zijn. Daarna denkt Jody dat een droom-extractor uitkomst kan bieden in het wegjagen of zelfs doden van de demon Mama. Ben Cornish imiteert het Inception personage Cobb (Leonardo Dicaprio). De demon mama heeft de twee kleine kinderen aan zich gebonden, maar de kinderen houden ook van hun pleegouders Dan en Jody.

Eenmaal wordt het uitgevochten wie de kinderen gaat krijgen, de slotscène speelt zich af op een rots, en Jody probeert met het boek van het kwaad Mama te verjagen, maar dit lukt niet.Ook probeert Jody Mama van de rots af te duwen, ook dit lukt haar niet. Maar dan is er de kleine Lilly en haar lukt het wel Mama van de rots af te krijgen, ze springt op de demon en bijt hem, waardoor Mama van de rots valt en in een zwembadje op een boot valt.

Al met al een leuke comedy film, die schijnbaar lang niet door iedereen goed gewaardeerd wordt. Ik vond Scary Movie 5 best geslaagd, ik weet niet of deel 5 net zo goed is als de voorgaande delen maar ik dacht laatst toch echt wel van wel.