Film the Imitation Game

Geschreven door Gea12 op 20 04 2015. Aantal keer gelezen: 724. Permalink

Categorieën: Entertainment, Film en Video, Recensies.

Mijn man kijkt graag naar films en soms kijk ik mee. Afgelopen zaterdag hebben mijn man en ik naar de film The Imitation Game gekeken. The Imitation Game is een film uit het jaar 2014 en gemaakt onder regie van Morten Tyldum. De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en ik vond het een goede film. Mijn man vond het ook een goede film. De acteurs speelden goed en het verhaal kwam heel geloofwaardig over. Ik was tot het einde betrokken bij de film en het is alweer een tijdje geleden dat ik zo’n goede film heb gezien.

The Imitation Game gaat over Alan Turing, hij is een Britse wiskundige en informaticus. Tijdens de Tweede Wereldoorlog was hij werkzaam bij de Britse crypto-analytische dienst. Het doel was het onderscheppen van gecodeerde berichten van de Duitser om deze te ontcijferen. Alan Turing wil graag de Duitse Enigma code breken. In flashbacks zie je de vriendschap tussen Christopher en Alan Turing. Zijn vriend overlijdt op jonge leeftijd, hij is ernstig ziek. Alan wist dit niet en de klap was groot voor hem. Alan noemt noemt in de film zijn bombe Christopher. Het lukt Alan Turing om de Duitse Enigma code te breken. Hierdoor kregen de geallieerden de controle over de Atlantische Oceaan. Uiteindelijk werd de oorlog hiermee gewonnen.

De film is momenteel te zien in de bioscopen. Ik denk dat veel mensen het een goede film zullen vinden. Ik vind een film meestal mooi en goed als de film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het is een zeer goede biografie en ik denk dat veel mensen daar ook zo over denken. Het is goed dat hier een film over gemaakt is, want het is een verhaal dat verteld moet worden.

Door het kraken van de codes eindigde de Tweede Wereldoorlog eerder dan gepland. De oorlog eindigde twee jaar eerder en daardoor zijn er ontzettend veel levens gered.

Helaas heeft Alan Turing zelfmoord gepleegd en dat is natuurlijk triest, want hij heeft veel betekend voor andere mensen.

The Imitation Game heeft veel nominaties gekregen en prijzen gewonnen, onder andere voor beste voor beste script. Veel kijkplezier toegewenst, het is een goede film.