Ga naar de bovenkant van de pagina

Eet je huid gehydrateerd

Geschreven door Angel op 04 12 2015. Aantal keer gelezen: 466. Permalink

Categorieën: Gezondheid en Welzijn, Gezonde Voeding.

Sommige absoluut noodzakelijke zaken om gezond en fit te blijven zijn een algemeen gegeven waarvan iedereen weet hóe en wát te doen.

Denk bijvoorbeeld aan het stoppen met roken, stoppen met suiker, twee stuks fruit per dag, 2 ons groenten per dag, verminderen van alcoholconsumpties, anderhalve liter water per dag drinken en genoeg bewegen. Eigenlijk zijn de te nemen maatregelen hiervoor niet eens zo gék moeilijk om in ons dagelijks leven in te passen, zou je zeggen. Maar niets blijkt minder waar. Want, zeker in onze welvaartsmaatschappij waarbij de ongezonde en verslavende voedingsconsumpties voor het grijpen liggen, is gezonde gewoontes ontwikkelen één van de moeilijkste zaken geworden.

Gehydrateerde huid

Waarschijnlijk óók een algemeen gegeven om je huid mooi en elastisch te houden. Dus om dit grote orgaan gehydrateerd te houden betekent dit, genoeg water, hydraterende oliën, lotions of crèmes. Niet te lang en teveel douchen, matigen met zeep en voorzichtig met alcohol in verband met de uitdrogende eigenschappen hiervan. Maar om nou iedere dag minimaal anderhalve (liefst twee) liter water te drinken, is toch een hele opgave. Koffie, frisdrank of gezoete yoghurtdrankjes gaan er veel makkelijker in.

Hydraterende voedingsmiddelen

Misschien kunnen onderstaande hydraterende voedingsmiddelen een handje helpen:

  • Komkommer. Een komkommer bestaat voor 97% uit water. En het fijne is dat dit naast een frisse geur, een frisse en aangename smaak heeft. De schijfjes zullen snel achter je kiezen verdwijnen.
  • Radijs. De radijs bestaat voor 95% uit water. Maar wanneer je radijs eet, krijg je naast vocht ook vitamine B1, B2, B6 en C binnen.
  • Tomaten. Wanneer je een tomaat rauw eet, neem je ook maar 5% vruchtvlees tot je. Want de overige 95% is water. Daarnaast krijg je oxalische zuren binnen die je stofwisseling ten goede komen.
  • Groene paprika. We kennen verschillende kleuren paprika. Maar de groene paprika is toch wel degene met het meeste water. Wel 94%!
  • Watermeloen. Waarschijnlijk geen verrassing. Niet voor niets heeft deze fruitsoort ´water´ in de naam zitten. Want ook dit fruit bestaat voor 95% uit water. En wanneer je watermeloen eet, krijg je ook nog ijzer, kalium en vitamine C binnen.
  • Grapefruit. Een citrusvrucht met een ietwat bittere smaak die je écht moet leren eten. Maar onder de citrusvruchten spant grapefruit de kroon wat betreft de vitamines. Want daar staat een grapefruit namelijk bol van. En natuurlijk krijg je ook weer vocht binnen. Want 90,5% van de vrucht bestaat uit water.

Hopelijk zit er van bovenstaand lijstje een voedingsmiddel tussen dat je lekker vindt. Want dat maakt het binnenkrijgen van vocht een stuk makkelijker. Eet smakelijk!


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Dukan Dieet: de… 25 min geleden
Zoekterm: dukan pannenkoek

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring