CD recensie: You Thought You Knew Me By Now - Ben Saunders

Geschreven door TekstschrijverT op 09 07 2011. Aantal keer gelezen: 1989. Permalink

Categorieën: Entertainment, Recensies.

Het debuutalbum van Ben Saunders, de winnaar van de Voice of Holland 2011, is een prachtig soul album van wereldklasse. Het album is in maart 2011 verschenen en is een groot succes.
Ben Saunders is de Nederlandse artiest van 2011. Enkele maanden na zijn overwinning in de Voice of Holland 2011 wist de zanger uit Hoorn al drie TMF awards te winnen. Ook zijn debuutalbum You Thought You Knew Me By Now dat in maart 2011 verscheen is een groot succes. De titel is van het eerste album van Ben Saunders, bijgenaamd Tattoo Ben is afgeleid van het nummer You don’t know me by now. Ben Saunders bracht tijdens de derde live show van de talentenjacht The Voice of Holland zijn cover van dit nummer ten gehore. Zijn cover van dit nummer wat oorspronkelijk werd gezongen door de band Harold Melvin and the Blue Notes, maakt Ben Saunders zeer populair bij het Nederlandse publiek. Nog tijdens zijn deelname aan de talentenjacht wist hij met dit nummer de nummer 1 positie in de Single Top 100 te bereiken. Een prestatie van eenzame klasse die nog nooit vertoond was in de Nederlandse geschiedenis van de talentenjachten. Het debuut album van Ben Saunders: Thought You Knew Me By Now bevat hoofdzakelijk heerlijke soulnummers en drie extra bonustracks. Deze tracks zijn de nummer 1 hits die de zanger uit Hoorn wist te behalen tijdens zijn deelname aan The Voice of Holland. De nummers op de CD Thougth You Knew Me By Now zijn:

• Next Fool • Baby Come Home • Dry Your Eyes • So Long • Heartstrings • Smoking Gun • All Over • 23rd of Loneliness • Two Hearts • 1Untouchable • Kill For A Broken Heart (Bonustrack) • When A Man Loves A Woman (Bonustrack) • If You Don't Know Me By Now (Bonustrack)

Mijn ervaring met het album: Thougth You Knew Me By Now: Tijdens de liveshows van de Voice of Holland was ik nog niet zo kapot van de muziek van Ben Saunders. Toen ik echter een tijdje geleden tijdens een bezoek aan een vriendin prachtige muziek hoorde was ik dan ook zeer verrast toen zij vertelde dat dit het debuut album van Ben Saunders was. Gelijk die zelfde dag nog ben ik het album gaan halen. Het is een prachtig album om avonds op de bank bij weg te dromen en heerlijk tot rust te komen. Heb jij ervaring met mooie CD's? Deel je ervaringsverhaal op Grabbits!

Zijn… 16 uur geleden
Zoekterm: Schildpadkat…