Ga naar de bovenkant van de pagina

Bodybalance, goed voor de rugspieren

Geschreven door zhen op 04 07 2011. Aantal keer gelezen: 3163. Permalink

Bodybalance, goed voor de rugspieren

Categorieën: Sport en Fitness, Fitness.

Bodybalance is een workout gebaseerd op de volgende vormen van beweging: thai chi, pilates, yoga en balance. Door dit te combineren krijg je een workout die zowel krachtig is als ontspannend.
Door het beoefenen van Bodybalance worden de spieren soepeler en langer gemaakt. In de lessen die ik geef merk ik vaak dat men er veel rustiger van wordt. Spanning en stress worden verminderd. Ook lichamelijke klachten zoals: hoofdpijn,nekpijn en rugpijn kunnen hierdoor verminderd worden. De ervaring die ik heb met de balance les die ik geef op de rugspieren is dat mijn lage rugklachten die ik af en toe had helemaal verdwenen zijn. Juist omdat je de spieren ontspant en tegelijk sterker maakt, kan dit minder worden. Veel mensen leggen tegenwoordig de nadruk op de buikspieren, maar vergeet niet de rugspieren, deze worden daardoor lui. Train dus ook altijd de rugspieren als je de buik traint. Hieronder volgen enkele rugspieroefeningen: • Ga op je buik liggen en leg je armen opzij, zet je schouders in je rug en ontspan deze, span goed de bilspieren aan en lift je borst. Houd je nek recht. Dit houd je een paar seconden vast en laat dan los. Doe dit 1 minuut. Leg daarna je rechterarm naar voren en pak met je linkerarm je linkervoet vast en til omhoog. Houd dit enkele seconden vast en wissel. Doe dit ook een minuut. Wil je iets meer pak ze dan beide vast en lift ze op. Houd ook hierbij goed de bilspieren aangespannen en de schouders en rug ontspannen. Een volgende oefening: • Ga op je rug liggen en lift je heupen omhoog in een langzaam tempo waarbij je weer de bilspieren aanspant (dit om je onderrug te beschermen) en weer langzaam terug. Doe dit ook een minuut. Wil je iets meer pak dan je handen vast onder je rug, lift je heupen op en buig 1 knie naar je borst toe, strek je been en weer terug. Zet je voet daarna weer op de vloer en wissel met het andere been. Na deze oefeningen zul je misschien spierpijn krijgen, dit is normaal, maar het hoort na een/twee dagen over te zijn. Veel plezier en succes met deze oefeningen om een sterkere rug te verkrijgen. Heb jij ervaring met Bodybalance? Deel je ervaringsverhaal op Grabbits!

Schrijf mee, deel mee en groei mee! Geld verdienen met Grabbits? Lees hier verder...


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

De eeuwige… 6 dagen geleden
Zoekterm: discuseerder

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring