Ga naar de bovenkant van de pagina

Accommodatie overboekt, wat nu?

Geschreven door Mereltje op 18 06 2011. Aantal keer gelezen: 2080. Permalink

Accommodatie overboekt, wat nu?

Categorieën: Reizen en Recreatie, Reisverhalen.

Je hoort het wel vaker, bij aankomst op je vakantiebestemming blijkt dat de accommodatie is overboekt. Wat moet je doen wanneer je ontdekt dat je gehuurde accommodatie is overboekt?
Vaak had ik het al bij tv-programma’s voorbij zien komen. Mensen arriveren op hun vakantiebestemming en willen inchecken, maar dat gaat niet helemaal vlekkeloos. "Sorry, we hebben geen plaats meer, we zitten vol", is het antwoord. Dan moeten men vaak genoegen nemen met een veel mindere kamer, een hotel buiten het centrum of een plaatsje op de uithoek van de camping. Ik hoopte dit nooit mee te maken. Vaak zie je ook dat de mensen behandeld worden als lastige klanten, hoewel het niet hun fout is dat de organisatie de boekingen niet onder controle heeft. Dat het ook anders kan, heb ik ervaren. Wij gingen altijd met 2 gezinnen naar dezelfde camping en wilden dan graag een plekje naast elkaar. Dat was gemakkelijk, we konden dan de avonden met elkaar doorbrengen, terwijl de kinderen in eigen bed konden slapen. Gezellig met de hele groep eten, zonder met stoelen e.d. over de camping te slepen enz. Al ruim een half jaar van te voren werden de beste plaatsen uitgezocht, lekker bij een speeltuintje of aan een visvijvertje, dicht bij het zwembad... Zo ook dat jaar, we hadden geboekt en de plaatsen netjes vast laten leggen. We arriveerden met onze caravans bij de camping en wilden inchecken. Er leek wat paniek te ontstaan achter de balie, de baas werd er bij gehaald en het duurde nog wat langer. Er bleek een plaats dubbel te zijn geboekt. De eerste week van onze vakantie, waren er geen twee plaatsen naast elkaar meer beschikbaar. Er werden uitgebreide excuses gemaakt, het was hun nog nooit over komen en ze vonden het heel vervelend. Er werd naarstig gezocht naar een oplossing. Er werd ons een voorstel gedaan: één caravan kon gewoon 2 weken staan op de geboekte plaats, maar de andere caravan moest de eerste week op een andere plek, een stukje verderop, staan. We zouden die week verblijf niet hoeven te betalen. Na die eerste week mochten we dan lekker op kosten van de camping in het restaurant gaan eten. Het personeel van de camping zou dan onze caravan, met voortent verhuizen naar de juiste plaats, zodat we nog een week heerlijk konden genieten van de rest van onze vakantie. Wij hebben het aanbod aangenomen en hebben toch een fijne vakantie gehad. We konden duidelijk merken, dat het hier echt een uitzondering betrof en dat ze er alles aan deden om het hun gasten naar de zin te maken. We hebben natuurlijk wel zelf mee geholpen de caravan te verhuizen, maar een paar extra handen bij die verhuizing waren wel prettig. Heb jij ervaring met een overboekte accommodatie bij aankomst op de plek van bestemming? Deel je ervaringsverhaal op Grabbits!

Schrijf mee, deel mee en groei mee!

[size=2][color=grey]Geld verdienen met Grabbits? Lees hier verder...[/color][/size]


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Help, mijn vakantie is verpest!

Geschreven door Redactie op 18 01 2011. Aantal keer gelezen: 2513.

Help, mijn vakantie is verpest!Een vakantie hoort fijn te zijn: lekker kunnen ontspannen in een prettige omgeving, goed eten en drinken, rust en een goede verzorging zijn belangrijk. Een heerlijke vakantie mag wat kosten, maar voor dat geld moet je wel krijgen wat je is beloofd. Veel mensen komen er bij aankomst op hun vakantieadres achter dat het toch niet helemaal is wat zij ervan verwachtten.



Lees meer...

Top van de dag:

Eten en Drinken |… 4 dagen geleden
Zoekterm: bijzoderheiden van…

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring